Tuesday, November 16, 2010

Raya Aidil Adha 2010

Aku terpanggil untuk menjawap coretan Bangsaku di mana kami mula berhari raya di "perbatasan".
Bagi aku, ini adalah kali pertama kami berhari raya di luar dari rumah kami di Felda Bukit Senggeh.
Kami sekeluarga bersetuju untuk menyambut hari raya aidil adha di rumah Bangsaku, jadi perancangan telah hebat dibuat.... antaranya ialah emak kata Perkembangan akan sampai rumah Bangsaku pagi, jadi aku pun merancang untuk tiba serenta.

Setelah keluarga aku (isteri, Kak Long dan Adik Amir) tiba dari Kuantan aku pun bergesa-gesa untuk ke Bangi. Setelah siap, aku sekeluarga pun bertolak dan sampai di Bangi pada 2 petang. Aku rasa-rasa emak dah sampai atau pun at least dah nak sampai... Bila sampai Bangi, aku dapati seramai 3 "saudara" Bangsaku telah pun lama tiba. Rupa-rupanya saudaranya itu ialah mereka sedang membaiki  2 buah bilik anaknya.... 
 

3 comments:

  1. Man, rasa macam lain je kan kita raya keluar dari Felda dan tak beraya dengan ayah... tapi itu adalah perubahan yang perlu untuk kita adjustkan masa dan keperluan kita.

    ReplyDelete
  2. Man, ingat dah ada blog baru.... kalau masalah tak boleh post blog mungkin dia minta buka akaun melalui google...cuba

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Deny, Ena rasa semua rasa apa yang Kak Deny rasakan, lebih-lebih lagi bila tak menziarahi pusara ayah tercinta namun begitu ena percaya kita adik beradik tak putus-putus mendoakan kesejahteraan dan ketenteraman ayah di sana. Sebagai rujukan tarikh Hari Raya Aidil Adha ialah 16 Nov 2010.

    ReplyDelete